F SEBEÚCTA *5: Tipy k posílení sebeúcty - Autentický deník

SEBEÚCTA *5: Tipy k posílení sebeúcty



Zdravím, minule jsem na téma osobní hranice sepisovala článěk s tipy, kde se víc vzdělat a všimla jsem si, že se Vám článek líbil a byl Vám užitečný. Rozhodla jsem se, že dnes udělám to samé. Akorát v rámci tématu sebeúcta a kokrétní tipy, jak si sebeúctu posílit. 

1. Psaní deníku

O psaní do deníku jsem už psala, každopádně si myslím, že je to všeobecná technika, která pomáhá naší hlavě si vytřídit myšlenky. Ze začátku možná budete psát o své frustraci, obavách či strachu. Když však budete v psaní pokračovat, Vaše myšlenky začnou být jasnější a začne Vám docházet, proč to tak máte. Pokud nevíte čím začít, začněte s popisem toho, co děláte, co se Vám za celý den událo aj. Ono to pak všechno na sebe začne navazovat. 

Myslím si, že díky deníku si posiluji svoji sebeúctu, protože můžu vidět, kdy jsem jednala v zájmu druhých lidí než v zájmu sebe. Všímám si najednou věcí, které jsem zapomněla a přitom jsou tak důležité. Pokud si totiž zpětně budete deník číst, zjistíte mnoho podstatných informací o sobě i o svém okolí. 

2. Dokument 

Při hledání informacích o sebeúctě jsem narazila na následující dokument. Určitě stojí za zhlédnutí!



3. Knihy

Knihy nechci nijak hodnotit, protože Vás tím můžu ovlivnit, ale myslím si, že ať už vyberet jakoukoliv, je důležité, aby padla do oka Vám. Možná najdete na trhu lepší knihy, o ty semůžete podělit v komentářích. :)

Láska, to jsi ty.

Neodstatečný pocit vlastní hodnoty 

Buďte laskavější sami k sobě


4. Afirmační videa 


Na youtube si vždy dám vyhledat afirmace o sebeúctě nebo jiném tématu a pouští si to ráno u snídaně. Snažím se všechny věty vnímat a opakovat je. Afirmace jsou také součástí naší sebeúcty, upozorňují nás na to, jak o sobě smýšlíme a zároveň dávají návod, jaké myšlenky nám sebeúctu posílí. 

5. Všechno, co se dozvíte, zasazujte do praxe. 

Nečtěte jen o tom, udělejte to, pokud se Vám to zalíbí. Někdy je potřeba více času než zjistíte, zda Vám to něco dává (klidně i týden dva), ale Váš úkol je to udělat. Udělat si meditaci, zkoušet si sepisovat myšlenky. Sami se vzdělávat a hledat na internetu. Je toho tam spousta. 



Sledujte mě také na instagramu, kde můžeme být v častějším kontaktu a můžete mít tak podporu každý den. Jsem tam jako autenticky_denik

CONVERSATION

2 comments: